Megfizethető díjak, megszűnő kaució, rugalmas, perc alapú számlázás – íme, néhány példa a MOL Bubi tarifáit érintő
változások közül. A megújuló közbringarendszer árstruktúráját úgy dolgozták ki, hogy kedvező legyen a rendszeresen
és a ritkábban kerekezők számára egyaránt.
Bár a megújuló közbringarendszer végső tesztjei még zajlanak, azt már most tudni lehet, hogyan néz ki a MOL Bubi új
tarifarendszere. A rendszeres használóknak egyértelműen bérletet érdemes vásárolniuk, amely 50%-kal lett olcsóbb,
mint korábban volt.
Az elmúlt évek felmérései szerint kevesen vannak azok, akik több mint fél órán át bicikliznek a MOL Bubival. Az utazások túlnyomó része 7 és 11 perc közötti hosszúságú, azaz a bérletes kerekezők többségének nem kell majd ráfizetnie az ingyenes időszakra. Éves bérlet választása esetén pedig havonta alig több mint 400 Ft-ot kell fizetniük.
Próbáld ki olcsón, majd válts bérletre!
Azoknak sem kell mélyen a zsebükbe nyúlniuk, akik egyszerűen csak ki szeretnék próbálni a közbringarendszert, vagy
épp turistaként közlekednek a fővárosban. Az alkalmi felhasználóknak.
Aki 25 percnél több ideig szeretne tekerni az almazöld kerékpárokon, annak érdemes inkább 500 Ft-ért havi bérletet vásárolnia.
További változások
Rugalmasabbá válik a túlhasználati díj kezelése
A korábbi díjstruktúrában túlhasználat esetén minden megkezdett, díjköteles 30 perces időszakért 500 Ft-ot kellett
fizetni, ami 3 óra után 1000 Ft / félórára emelkedett. Az új tarifarendszerben ez is kedvezőbbé vált; a jövőben
percalapú számlálás mellett csak 20 Ft/perc díjat kell fizetnie az ügyfeleknek túlhasználat esetén. Azaz például egy
34 perces bringázás 500 Ft helyett 80 Ft-ba kerül.
Csökken a visszaélések lehetősége
Lépések történtek a visszaélések csökkentése érdekében. Korábban egy regisztrációval további 3 biciklit is fel
lehetett venni a gyűjtőállomásokon, amellyel sajnos többen visszaéltek. Bár ez a lehetőség továbbra is megmarad,
azonban a plusz kerékpárokra a bérletkedvezmény már nem vonatkozik, azaz 20 Ft/perc használati díjat számol fel érte
a rendszer. Érdemesebb lesz inkább minden biciklihez külön regisztrálni.
Milyen lesz az új MOL Bubi?
Hét évvel a fővárosi közbringarendszer indulása után nem csak a MOL Bubi tarifarendszere, hanem a teljes
szolgáltatás is megújul, hogy az eddigieknél lényegesen jobb felhasználói élményt nyújtson:
A fővárosban közlekedők tehát egy modernebb, könnyebben használható MOL Bubit vehetnek birtokukba, mely támogatja a fenntartható és élhető Budapest vízióját. Jelenleg a rendszer végső tesztelése zajlik, immár kizárólag ennek eredményei határozzák meg, hogy pontosan mikor térhet vissza a megújult MOL Bubi.