A MOL Bubiról | Használat | Használat, ha gond adódna | MOL Bubi-díjtermékek | MOL Bubi-bérlet | A MOL Bubi percalapú használata | Vásárlás | MOL Bubi-kupon | Ha gond adódna | ÁSZF
A MOL Bubi a BKK közösségi közlekedési szolgáltatása, amely az év minden napján 0–24 óráig igénybe vehető, környezettudatos és gyors választás a városi közlekedéshez. A MOL Bubi kerékpárok városszerte több mint 212 gyűjtőállomáson vehetők fel és adhatók le.
Igen, a MOL Bubi közbringa-szolgáltatást a 16. életévét betöltött személy veheti igénybe.
A MOL Bubi kerékpárokat a MOL Bubi applikációval tudod használni.
Először töltsd le az appot androidos vagy iOS vagy Huawei telefonodra. Hozz létre egy felhasználói fiókot, majd aktiváld az SMS-ben küldött PIN-kóddal. Ez követően vásárold meg a havi vagy éves MOL Bubi-bérletet, vagy válaszd a percalapú használati díjat. A regisztrációt követően bármikor elindíthatod a vásárlást, de érvényes termék nélkül nem tudod felvenni a bringákat.
Egyidejűleg két kerékpárt vehetsz igénybe, akár bérleted van, akár a percalapú használatot választod. Bérlettel az első 30 perc minden alkalommal díjmentes két kerékpárra. Percalapú használattal mindkét kerékpárral 40 forint / perc használati díjért bringázhatsz.
A MOL Bubi applikációval olvasd be a kerékpár hátulján látható QR-kódot, vagy írd be a hátsó sárvédő tetején és a nyeregvázcsövön található 6 jegyű sorszámot, és már használhatod is.
A kerékpárokat bármelyik MOL Bubi-gyűjtőállomáson felveheted és lezárhatod. Ha gyűjtőállomáson kívül zárod le a bringát, 5000 forint állomáson kívüli lezárási felárat kell fizetned. Törekedj arra, hogy a gyűjtőállomáson fejezd be a használatot. A gyűjtőállomáson kívül lezárt bringákat viszont felár megfizetése nélkül felveheted, ezeket külön piktogram jelöli a térképen.
Amennyiben MOL Bubi-gyűjtőállomáson kívül adod le a kerékpárt, 5000 forint állomáson kívüli lezárási felárat számolunk fel.
Vidd a kerékpárt egy MOL Bubi-gyűjtőállomásra, majd nyomd le ütközésig a bringa hátulján található okoslakat gombját. Sípszó jelzi, ha a lakat sikeresen lezárult, és ekkor az applikációban is megjelenik az utazás befejezésének időpontja.
A kerékpár hátulján, a támvillán (a nyereg alatt, a nyeregvázcső mögött), a hátsó sárvédő első részénél találod az okoslakat gombját.
A MOL Bubi appban vagy a weboldalon található térképen nézheted meg, hol vannak a gyűjtőállomások. A gyűjtőállomásokat a térképen zöld jelölőben lévő piros pont jelöli, az üres gyűjtőállomások szürkék.
A gyűjtőállomásokat a helyszínen található totemoszlopon MOL Bubi felirat jelöli, és a földön zöld felfestést is látsz. A régi típusú gyűjtőállomásoknál dokkolókat, az új típusúaknál kerékpártámaszokat találsz. Figyelj, hogy ne keverd össze a Mobi-pontokkal, ahol a megosztott rollereket tudod felvenni és letenni; mikromobilitási pontokon nincs MOL Bubi-totemoszlop.
Ha ideiglenesen nem érhető el egy gyűjtőállomás (pl. rendezvény, felújítási munkák miatt), jelezzük a weboldalon, az appban a Hírek között és a MOL Bubi Facebook-oldalán. A lezárt gyűjtőállomásokat nem látod az app és a weboldal térképén. A helyszínen a totemoszlopon tájékoztató jelzi, hogy ideiglenesen nem elérhető az adott gyűjtőállomás.
Igen, tudsz a gyűjtőállomáson kívül parkolni, ezt a funkciót az appban tudod elindítani. Figyelj arra, hogy a várakozási idő beleszámít a használati időbe; javasoljuk, hogy csak igen rövid idejű megállásra használd.
Ha a gyűjtőállomáson kívül zárod le a bringát, és nem indítod el a parkolási funkciót, akkor azt a rendszer nem parkolásnak, hanem gyűjtőállomáson kívüli lezárásnak érzékeli, és 5000 forint állomáson kívüli lezárási felárat kell fizetned.
Az applikációban a felvett kerékpárnál a felső menü sávban indítsd el a parkolási funkciót, majd ezt követően zárt le az okoslakatot. Ha befejezted a parkolást, nyomd meg az applikációban a parkolás befejezése gombot, és az okoslakat automatikusan kinyílik. A parkolásról nézd meg ezt a videót. Ha anélkül zárod le az okoslakat gombját, hogy az applikációban elindítottad volna parkolást, akkor a rendszer automatikusan visszaadásnak érzékeli a lezárást, és 5000 forint állomáson kívüli lezárási felárat kell fizetned.
A parkolási idő beleszámít a használati időbe. Javasoljuk, hogy rövid megállásokra vedd igénybe. Figyelem! Egyidejűleg maximum két óráig veheted igénybe a szolgáltatást.
Ha egyik lehetőség sem működik, akkor az a kerékpár ideiglenesen nem használható. Kérjük, válassz egy másik kerékpárt. Tipp: az appban nézd meg, melyik bringa látszik, mert azokat a kerékpárokat tudod felvenni.
Amennyiben az okoslakat nem záródik le, először mozgasd meg a kerékpár hátsó kerekét, mert lehetséges, hogy egy küllőben akadt meg a zár. Ha ezután sem sikerül lezárnod a lakatot, hívd a BKK Telefonos Ügyfélszolgálatát hétfőtől vasárnapig 6 és 24 óra között a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon. Ha 0 és 6 óra között tapasztalsz ilyen hibát, kérjük, használd a MOL Bubi alkalmazás „Hibát észleltél?” menüpontját, és add meg, hogy pontosan mikor zártad le a kerékpárt.
Amennyiben az okoslakat nem nyílik, először mozgasd meg a kerékpár hátsó kerekét vagy próbáld meg a lakat gombját felfele megmozgatni, mert lehetséges, hogy egy küllőben akadt meg a zár. Ezt követően nyomd le a Lakat újranyitása gombot az applikációban. Ha ezután sem nyílik ki az okoslakat, hívd a BKK Telefonos Ügyfélszolgálatát hétfőtől vasárnapig 6 és 24 óra között a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon. Ha éjszaka, 0 és 6 óra között tapasztalsz ilyen hibát, kérjük, hogy használd a MOL Bubi alkalmazás „Hibát észleltél?” menüpontját.
Indulás előtt ellenőrizd az applikációban vagy a honlap Térkép menüpontjában, hogy az adott gyűjtőállomáson éppen hány kerékpár található. Ha nem találsz kerékpárt a gyűjtőállomáson, kérjük, sétálj át egy másik, a közelben található gyűjtőállomásra, vagy vegyél fel egy, a közelben lévő gyűjtőállomáson kívül lezárt kerékpárt.
A MOL Bubi-szolgáltatást havi és éves MOL Bubi bérlettel, valamint percalapú használati díjjal veheted igénybe. Részletesebb információt a honlapon, a Díjszabás menüpontban találhatsz.
Ha csak alkalmanként vennéd igénybe a MOL Bubi-szolgáltatást, válaszd a percalapú használatot, és a regisztrációt követően 40 Ft / perc díjért tekerhetsz. A bankkártya regisztrálásakor kifizetett egyszeri 120 Ft-os bankkártya-regisztrációs díj tartalmazza az első 3 perc utazást. Ha rendszeresen használnád a szolgáltatást, akkor a bérlettermékeink közül érdemes választanod. Havibérlettel vagy éves bérlettel minden megkezdett utazás első 30 perce díjmentes; 30 percen túli folyamatos használat esetén kell fizetned külön használati díjat is, amelynek összege 40 forint / perc.
MOL Bubi-havi-, illetve éves bérletet csak magyarországi lakcímmel rendelkező ügyfelek vásárolhatnak. Külföldi lakcímmel csak a percalapú használatot veheted igénybe.
A bérletek érvényességi ideje a MOL Bubi-havibérletnél a vásárlás idejétől (óra, perc) számított 1 hónap, a MOL Bubi éves bérlet 12 hónap elteltével jár le. A bérlet érvényességét ellenőrizheted a MOL Bubi applikációban vagy a Felhasználói fiókodban, a honlapon az aktuális havibérletedre kattintva. A havibérlet automatikusan meghosszabbodik egy hónappal, ha az érvényesség lejárta előtt minimum egy nappal nem mondod le a fiókodban.
Érvényes MOL Bubi-bérlettel a szolgáltatás az első 30 percben minden egyes alkalommal díjmentes (két kerékpárra is). 30 percen túli folyamatos használat esetén külön-külön használati díjat kell fizetned, melynek összege 40 forint / perc.
Igen, érvényes bérlettel az utazás első 30 perce ugyanis minden egyes alkalommal díjmentes. Amennyiben a kerékpárt 30 percen belül valamelyik gyűjtőállomáson visszaadod, majd ott rögtön egy másikat veszel fel, a díjmentes 30 perced újraindul. Figyelem! Ha ugyanazt a kerékpárt vennéd fel újra, amelyiket leadtad, várnod kell, amíg a háttérrendszerben frissül az adott kerékpár státusza. Egyidejűleg több (legfeljebb kettő) kerékpár leadása és felvétele esetén ez akár percekig is tarthat.
Érvényes bérlet esetén a 30 percen túli folyamatos használatkor kell használati díjat fizetned. Percalapú használat esetén pedig minden megkezdett perc után fizeted a 40 forint / perc használati díjat.
A MOL Bubi applikációban vagy a MOL Bubi honlapján, a fiókodba lépve, az aktuális havibérletedre kattintva mondhatod le a bérlet automatikus meghosszabbítását legalább egy nappal a bérlet érvényességének lejárta előtt.
A havi- vagy éves bérlet érvényességének lejárta után automatikusan percalapú használatra vált a fiókod.
Ha a céged dolgozóinak szeretnél havi vagy éves MOL Bubi bérletet vásárolni, vedd fel velünk a kapcsolatot a weboldalon.
A percalapú használatot akkor ajánljuk, ha alkalomszerűen szeretnéd használni a MOL Bubi-szolgáltatást, mivel ez esetben a megkezdett percek után fizeted a MOL Bubi használatát.
Amennyiben a percalapú használatot választod, vagy kupont szeretnél beváltani, akkor az első használatkor 120 forint bankkártya-regisztrációs díjat kell fizetned. Ez azért szükséges, hogy a fizetési rendszer ellenőrizze, valósak-e a bankkártyaadataid. A bankkártya-regisztrációs díj tartalmazza a kártyaregisztrációt követő legelső utazásod első 3 percének díját, tehát a percalapú használati díj fizetése csak ezt követően – a harmadik perc után – kezdődik.
MOL Bubi-bérlet vásárlásakor nem kell bankkártya-regisztrációs díjat fizetned. Ha a bérlet érvényességi ideje alatt lejár a bankkártyád érvényessége, akkor szükséges regisztrálnod az új bankkártyádat. Bérlet vásárlásakor a fizetést követő első alkalommal tehát 33 percig díjmentesen tekerhetsz.
Ha másik bankkártyával szeretnéd használni a MOL Bubit, akkor az újonnan rögzített bankkártya első használatakor is szükséges megfizetned a bankkártya-regisztrációs díjat.
A MOL Bubi applikációban, illetve a MOL Bubi honlapján tudod bankkártyával megvásárolni. A rendszer által elfogadott kártyatípusokat a MOL Bubi ÁSZF 3. sz. melléklete tartalmazza.
Díjtermékvásárlás (MOL Bubi-havibérlet, éves bérlet és a percalapú használathoz kapcsolódó bankkártya-regisztrációs díj) esetén azonnal, míg a használati díjaknál napi szinten összesítve, a következő nap elején terhelik meg a bankkártyádat.
Ha fedezethiány miatt nem sikerül a díjak terhelése, a Felhasználói fiókod inaktívvá válik. Ez azt jelenti, hogy mindaddig, amíg nem egyenlíted ki a fennálló tartozásodat, nem lehetséges további kerékpár(oka)t felvenned. Esetleges tartozásodat a MOL Bubi weboldalán vagy az alkalmazásban, bejelentkezés után a Jegyvásárlás menüpontban bankkártyával tudod kiegyenlíteni. Figyelem! A MOL Bubi-fiókodhoz azt a bankkártyát rendeljük hozzá, amelyikkel a tartozásod összegét befizetted.
Kérjük, ellenőrizd a tranzakció során megadott adataid helyességét. Amennyiben minden adatot helyesen adtál meg, a visszautasítás okának kivizsgálása érdekében lépj kapcsolatba a kártyakibocsátó bankoddal vagy az OTP Mobil ügyfélszolgálatával.
Ha továbbra sem sikerül regisztrálnod a bankkártyádat, azt javasoljuk, hogy próbáld meg másik kártyával.
A MOL Bubi háttérrendszere minden díjtermékvásárlásról, illetve használati díjjal járó utazásról automatikusan e-számlát küld a Felhasználói fiókban megadott e-mail-címre. A díjtermékvásárlásról azonnal, míg a használati díjak elszámolásáról napi szinten összesítve, a rá következő nap elején készül számla. A BKK Zrt.-nek nem áll módjában papíralapú számlát kiállítani.
Igen, kérheted. Vedd figyelembe azonban, hogy a BKK a MOL Bubi-szolgáltatás díjtermékeiről e-számlát állít ki, amit a regisztrációkor megadott e-mail-címre küld.
Amennyiben a Felhasználó egy jogi személy nevére kéri az e-számla kiállítását, úgy az e-számla továbbítása a Felhasználó felelőssége a jogi személy hivatalos e-számla-fogadó e-mail-címére. Kérjük, hogy „céges számlához” a jogi személy saját adószámát add meg, tehát semmiképpen NE a csoportos adószámát (CSASZ-t, amelynek a középső számjegye 5).
Kizárólag a termékről lehet cégnévre számlát kérni, az esetleges használati díjat mindig a megadott felhasználói adatokra állítjuk ki.
A kupont az appban a Fiókom/Kuponok menüpont alatt tudod beváltani. Fontos! Amennyiben még nincs a MOL Bubi fiókodhoz bankkártya rendelve, úgy a beváltás előtt szükséges elvégezned a 120 forintos bankkártya-regisztrációt. Figyelem! A MOL Bubi-kupon beváltásával felülírod az aktuális termékedet. Tehát csak akkor váltsd be a kupont, ha az érvényes bérleted már lejárt, és lemondtad az automatikus meghosszabbítást is.
Írj egy e-mailt a [email protected] címre, tüntesd fel benne a kapott kódot, illetve a rendszerünkben regisztrált telefonszámodat!
Az adataidat megváltoztathatod az applikációban vagy a MOL Bubi honlapján a bejelentkezésedet követően. A regisztrációkor megadott telefonszám változtatásához hívd hétfőtől vasárnapig 6 és 24 óra között a BKK Telefonos Ügyfélszolgálatát a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon, vagy küldd el a honlapról letölthető ÁSZF 4. számú mellékletét kitöltve a [email protected] e-mail-címre.
A bejelentkezéshez szükséges PIN-kódot SMS-ben küldjük el a regisztrációkor megadott telefonszámodra. Ha elfelejtetted, új PIN-kódot tudsz igényelni az applikáción vagy a honlapon keresztül is. Ha az új PIN-kóddal sem enged belépni a rendszer, kérjük, hívd hétfőtől vasárnapig 6 és 24 óra között a BKK Telefonos Ügyfélszolgálatát a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon.
Hívd a BKK Telefonos Ügyfélszolgálatát hétfőtől vasárnapig 6 és 24 óra között a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon, vagy keresd fel személyesen bármelyik BKK-ügyfélközpontot.
Kérjük, regisztrálj újra a helyes telefonszámmal, a folytatáshoz szükséges PIN-kódot a megadott telefonszámra küldjük.
Hívd a BKK Telefonos Ügyfélszolgálatát hétfőtől vasárnapig 6 és 24 óra között a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon, vagy keresd fel személyesen bármelyik BKK-ügyfélközpontot.
Kérjük, hogy hibát, illetve panaszt a honlapon a Felhasználói fiók menüpontban jelents. Ezenkívül lehetőséged van hibabejelentésre a BKK Ügyfélközpontjaiban, a BKK Telefonos Ügyfélszolgálatán a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon, illetve a [email protected] e-mail-címen. A MOL Bubi applikációban leadott hibákra a BKK nem minden esetben válaszol.
Amennyiben kérdésed van, kérjük, hívd hétfőtől vasárnapig 6 és 24 óra között a BKK telefonos ügyfélszolgálatát a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon. Személyes segítségnyújtásért a BKK Ügyfélközpontok munkatársaihoz fordulhatsz, illetve írj nekünk a [email protected] e-mail-címre.
Az írásban, telefonon vagy személyesen jelzett panaszra – a Fogyasztóvédelmi törvény előírásainak megfelelően – a BKK Ügyfélszolgálata 30 napon belül köteles válaszolni.
Sikertelen pénzügyi tranzakció esetén, kérjük, ellenőrizd a tranzakció során megadott adataid helyességét. Ha minden adatot helyesen adtál meg, a visszautasítás okának kivizsgálása érdekében lépj kapcsolatba a kártyakibocsátó bankoddal.
Fontos! Használati díjak fizetése és havibérlet-megújítás esetén automatikusan történik a bankkártya terhelése, ezért a bankkártyát tokenizálva tároljuk. Kérjük, gondoskodj arról, hogy a szükséges fedezet mindig a rendelkezésedre álljon.
Bővebb információkért lépj kapcsolatba a kártyakibocsátó bankoddal vagy az OTP Mobil ügyfélszolgálatával.
Kérjük, hogy a meghibásodott kerékpárt vidd a hozzád legközelebbi MOL Bubi gyűjtőállomásra, és jelentsd be a hibát a MOL Bubi applikáció Hibát észleltél? menüpontjában, vagy jelezd azt a BKK telefonos ügyfélszolgálatának hétfőtől vasárnapig 6 és 24 óra között a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon. Ezeken kívül, kérjük, fordítsd meg a nyerget, ezzel jelezve a többieknek, hogy az adott kerékpár hibás. Amennyiben a kerékpár olyan mértékben megsérül, hogy nem lehet visszavinni a legközelebbi gyűjtőállomásra, akkor is jelentsd a hibát a BKK Telefonos Ügyfélszolgálatának; ők tájékoztatnak arról, hogy mit kell tenned.
A kerékpárért a használat teljes időtartama alatt a felhasználó, tehát te vagy a felelős. A kerékpárlopást az ÁSZF szerint köteles vagy jelenteni a rendőrségnél, valamint a BKK Telefonos Ügyfélszolgálatán hétfőtől vasárnapig 6 és 24 óra között a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon, vagy a MOL Bubi alkalmazás Hibát észleltél? menüpontjában.
A BKK a MOL Bubi közbringa-szolgáltatást igénybe vevőkre nem köt általános utas- vagy baleset-biztosítást. Ugyanez igaz a harmadik félnek okozott károkkal kapcsolatos felelősségbiztosításra. Ha szükségesnek tartod, azt javasoljuk, köss egyéni biztosítást. A legtöbb bankkártyához kapcsolódik valamilyen típusú biztosítás, illetve a háztartási biztosítások is tartalmaznak felelősségbiztosítást. A Felhasználó más módon is biztosított lehet, ha bármelyik klubtagsága biztosítási díjat is tartalmaz (pl. ha tagja a Magyar Kerékpárosklubnak, ahol a megfelelő tagsági díj befizetési dátumát követő hónap 1. napjától él a biztosítása a közlekedési káreseményekre, valamint rendelkezik károkozói felelősségbiztosítással is).
MOL Bubi-bérleteket kizárólag magyarországi lakcímmel lehet igénybe venni. Amennyiben külföldi lakcímet adtál meg, ez a lehetőség inaktív marad számodra.
A kerékpáron hagyott személyes tárgyakért a BKK Zrt. nem vállal felelősséget. A kerékpáron vagy MOL Bubi-gyűjtőállomáson talált tárgyat a Ptk. 5:55 § (1) bekezdésében foglaltak szerint a megtalálás helye szerint illetékes jegyzőnek adhatod át.