MOL Bubi-ajándéktárgy designpályázat
Pályázati felhívás ajándéktárgyak tervezésére a MOL Bubi közbringarendszer részére.
A Budapesti Közlekedési Központ pályázatot hirdet a minden 18. életévét betöltött természetes személy részére, aki Magyarországon tartózkodási vagy lakóhellyel rendelkezik, a MOL Bubi közbringarendszert reprezentáló ajándéktárgyak tervezésére. A pályázatot két kategóriában hirdetjük meg, amelyre szabadon lehet pályázni mindkét kategóriában, választva a kategóriák között.
Minden pályázó szabadon dönthet arról, hogy a lentebb részletezett két pályázati kategória közül melyik ágon szeretne indulni. Amelyik kategóriában indul a pályázó, csak arra a feladatra szükséges a pályázati anyagot elkészíteni. Amennyiben a pályázó úgy dönt, hogy mindkét kategóriában szeretne pályázati anyagot leadni, úgy erre is lehetőség van. Ebben az esetben két külön pályázati anyagot kell benyújtania.
A pályázatra egyénileg vagy csapatban is lehet indulni. A csapatoknak nincsen maximális létszáma. Egy személy vagy egy csapat több pályázatot is beadhat.
Helyzetértékelés
A Budapesti Közlekedési Központ kiemelt célja, hogy élhetőbb várost teremtsen, ezért indította el 2014-ben a MOL Bubi közbringarendszert, amely 1150 biciklivel és 98 gyűjtőállomással környezettudatos, gyors alternatívát kínál a belvárosi közlekedéshez. A fiatalos és trendi közbringarendszer olyan szemléletformáló eszköz, amely ráirányítja a figyelmet a multimodális utazási lehetőségekre, népszerűsíti a kerékpáros és a közösségi közlekedést is, ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy Budapest élhetőbb várossá fejlődjön.
A Budapesti Közlekedési Központ az elmúlt időszakban bevezette a BKK brand-es ajándéktárgyak értékesítését az ügyfélközpontjaiban. Az eddig bevezetett BKK-s márkájú ajándéktárgyak mellett a MOL Bubi márkához kapcsolódó ajándéktárgyak árusítását is célul tűzte ki. Egyrészt a kínálat bővítése, másrészt a MOL Bubi márka népszerűsítése érdekében. Az értékesítésre kerülő MOL Bubi termékek célközönsége nem csupán a MOL Bubi felhasználói köre, hanem mindazon vásárlók, akik a BKK Ügyfélközpontjaiban megfordulnak, és akik a MOL Bubi ajándéktárgyakat egyedi forma és színvilága miatt választják.
A pályázat célja
A pályázat célja a BKK Ügyfélközpontokban árusított, a MOL Bubi közbringarendszert bemutató ajándéktárgy-kínálatának bővítése, egyedi, kreatív, újszerű módon feldolgozva, és amelyek egyben szuvenírként méltó módon népszerűsítik a közbringarendszer értékeit, úgy, hogy mindeközben megállják a helyüket minőségi designtárgyként is. A pályázat két különálló feladatból áll: egyrészt olyan, a MOL Bubi közbringarendszer imázsához illő grafika és tervezése, amely illeszkedik a MOL Bubi arculatához, illetve segíti a közbringarendszer kommunikációját, másrészt olyan termékek tervezése, amelyek szintén megfelelnek a fentiekben megfogalmazott céloknak. A tervezéskor figyelembe kell venni, hogy a MOL Bubi felhasználói nagyon heterogén csoportot alkotnak. Olyan grafikai terveket és tárgy ötleteket várunk, amelyek akár a tinédzser, akár az ötven-hatvan éves korosztály számára is elfogadható és érthető. A terveknek illeszkednie kell a MOL és a BKK kommunikációjához, vagyis a pályaművek nem sérthetik a két vállalat tevékenységét semmilyen módon.
A pályázat fontos eleme a kreatív tervek megvalósíthatósága. A cél, hogy olyan egyedi design és termék megoldások szülessenek, amelyek gyártását, megvalósítását követően a termék ára bárki által megvásárolható szinten maradjon, azaz a termék előállítása ne igényeljen extra költséget és emiatt az ára ne legyen túl drága a többi hasonló ajándéktárgyhoz képest.
A pályázati anyagok elbírálásának szempontjai
- újszerűség, innováció, egyediség
- kreativitás
- a MOL Bubi közbringarendszer felismerhetősége
- eladhatóság
- megvalósíthatóság
- sorozatgyártásra való alkalmasság
A pályázat kategóriái
1. kategória: Grafikai tervezés
A grafikai tervezés ágon induló pályázónak a kiíró által előre megadott tárgyakra kell olyan grafikai tervet készítenie, amely illeszkedik a MOL Bubi arculatához és kommunikációjához. A grafikai terveket mindegyik megadott tárgyra alkalmazni kell, sőt a cél olyan grafikai terv készítése, amelyek később széleskörűen felhasználhatók, nem csak az előre megadott tárgyakon, hanem egyéb ajándéktárgyakon is alkalmazhatók.
Amennyiben valamelyik tárgyra nem készít a pályázó tervet, úgy a pályázat érvénytelen. A pályázatnak tartalmaznia kell mindegyik előre megadott tárgy látványtervét és a kivitelezéshez szükséges nyomdai állományokat. A pályázatban szükséges egy olyan oldalt is készíteni, ahol egy oldalon szerepel mindhárom tárgy.
Az alábbi, előre megadott termékekre szükséges a grafikai tervet elkészíteni a pályázóknak:
- termosz + tartó
- esős szortiment (esőponcsó, hátizsákvédő, ülésvédő)
- póló
2. kategória: Szabadon választott tárgy megtervezése
A szabadon választott tárgy megtervezése kategóriában induló pályázónak olyan tárgyat kell terveznie, amely kapcsolódik a MOL Bubi közbringarendszer eszmeiségéhez. Ennek a tárgynak segítenie kell a MOL Bubi kommunikációját. A szabadon választott tárgy tervezésénél figyelembe kell venni a MOL Bubi arculatát, és azt is, hogy a tárgy megvalósítható legyen. Olyan tárgyakat várunk, amelynek későbbi nagy tételben való gyártására van lehetőség reális, azaz a többi hasonló ajándéktárgyhoz megfelelő árkategóriában. A pályázatnak tartalmaznia kell a tárgy látványtervét, gyártási rajzát és műszaki leírását.
Díjazás
- 1. kategória: Grafikai tervezés
- 1. díj: 1 db Apple iPad Air2
- 2. kategória: Szabadon választott tárgy megtervezése
- 1. díj: 10 db Strand Fesztivál belépő
Mindkét kategóriában a szakmai zsűri döntése alapján kerül kiválasztásra a nyertes pályamű.
Közönségdíj:
- 1. kategória: Grafikai tervezés
- 1 db éves MOL Bubi bérlet
- 2. kategória: Szabadon választott tárgy megtervezése
- 1 db éves MOL Bubi bérlet
A grafikai tervekre és a szabadon választott tárgyak látványterveire a közönség a MOL Bubi Facebook-oldalán szavazhat. A legtöbb szavazatot kapó pályamű nyeri a közönségdíjat mindkét kategóriában. A közönségszavazáson a zsűri általi előszűrés után vesznek részt a pályaművek.
A pályázatokat szakmai zsűri bírálja el a BKK és a MOL képviselőivel közösen.
A zsűri tagjai:
- Szalay-Bobrovniczky Alexandra, humán főpolgármester-helyettes, Budapest Főváros Önkormányzata
- Dr. Szűcs Panni, a BKK kommunikációs igazgatója
- Szollár Domokos, a MOL kommunikációs igazgatója
- Auth Attila, egyetemi adjunktus, Magyar Képzőművészeti Egyetem
- Lublóy Zoltán, designer, MOME egyetemi adjunktus
A jelentkezés módja
A komplett pályamunkát 10 MB-nál kisebb JPG/PDF formátumban várjuk. Pályázni csak olyan tervvel lehet, amely más személy szerzői és iparjogvédelmi jogát nem sérti. Az abból eredő esetleges jogsértésekért a kiírók nem vállalnak felelősséget. A pályázatokat elektronikusan a [email protected] e-mail címre kell beküldeni a pályázati kategória megjelölésével (grafikai tervezés vagy szabadon választott tárgy tervezése). A pályázati anyagban kérjük, tüntessék fel a pályázók a nevüket, életkorukat és a címüket is.
Pályázatok benyújtási határideje: 2016. június 8.
A munkához szükséges iránymutatást MOL Bubi arculati kézikönyve tartalmazza, ami az alábbi linken elérhető.
További információ
A részletes pályázati szabályzat az alábbi linken érhető el.
A pályázattal kapcsolatos további információ az alábbi e-mail címen kérhető: [email protected]