Gyakori kérdések a MOL Bubi közbringarendszerrel kapcsolatban

1. MOL Bubi közbringarendszer

1.1. Mi a MOL Bubi közbringarendszer?

A MOL Bubi közbringarendszer egy közlekedési lehetőség Budapesten, mely 158 gyűjtőállomásból és 2071 kerékpárból áll. Igénybe vehető jeggyel vagy bérlettel az év minden napján, 0–24 óráig.

A MOL Bubi közbringarendszer elindításával új fejezet nyílt a budapesti közösségi közlekedésben. Cél, hogy a kerékpáros közlekedés feltételeinek javításával egyre többen válasszák a rövid városi utazásaikhoz alternatívaként a kerékpárt, hiszen a MOL Bubi közbringarendszer környezettudatos és gyors választás a belvárosi közlekedéshez.

1.2. Hogyan működik a MOL Bubi közbringarendszer?

A MOL Bubi közbringarendszert 24 órás, 72 órás vagy hetijeggyel, illetve negyedéves, féléves vagy éves MOL Bubi bérlettel lehet igénybe venni. Kerékpárt felvenni a MOL Bubi gyűjtőállomások termináljainál, a kerékpárok hátulján található érzékelőnél, vagy a MOL Bubi mobilalkalmazás segítségével lehet. Érvényes jeggyel vagy bérlettel a MOL Bubi bringák használata az első 30 percben minden egyes alkalommal díjmentes. 30 percen túli folyamatos használat esetén külön használati díjat is kell fizetni, melynek összege – a túlhasználat idejétől függően – fokozatosan emelkedik. A közbringarendszer használatának részletes leírása a Használat menüpontban található.

1.3. Miért jó a MOL Bubi közbringarendszert használni?

A MOL Bubi jól kombinálható más közösségi közlekedési formákkal, vele gyorsan és könnyen juthat el úti céljához az év minden napján, 0–24 óráig. A közbringarendszer almazöld kerékpárjai bármelyik MOL Bubi gyűjtőállomáson felvehetők és leadhatók. Nem kell a kerékpárok javíttatásával törődnie, vagy attól tartania, hogy saját kerékpárját ellopják.

1.4. A MOL Bubi más, mint egy kerékpárkölcsönző?

A MOL Bubi közbringarendszer nem kerékpárkölcsönző, hanem a közösségi közlekedés része. Több dologban is eltér a hagyományos kerékpárkölcsönzőktől. A közbringarendszer elsősorban rövid, egyirányú utazásokra ajánlott, a díjszabása is ennek megfelelően lett kialakítva. Érvényes jeggyel vagy bérlettel a MOL Bubi bringák használata az első 30 percben minden egyes alkalommal díjmentes. 30 percen túli folyamatos használat esetén külön használati díjat is kell fizetni, melynek összege a túlhasználat idejétől függően fokozatosan emelkedik.

2. Használat

2.1. Mi a közbringarendszer használatának alsó korhatára?

A MOL Bubi közbringarendszer használatának alsó korhatára a betöltött 14. életév.

2.2. Milyen magassággal lehet igénybe venni a kerékpárokat?

Legalább 150 és legfeljebb 200 cm magas, maximum 120 kg-os felhasználók vehetik igénybe.

2.3. Szükséges-e bármilyen speciális felszerelés a MOL Bubi használatához?

A MOL Bubi kerékpárok használata nem igényel semmilyen speciális felszerelést, megfelelnek minden biztonsági előírásnak.

2.4. Felszerelhető-e a kerékpárra kiegészítő (pl. kulacstartó, gyerekülés)?

A kerékpárok egyedi kialakítása miatt tilos kiegészítőket szerelni rájuk.

2.5. Hány kerékpár használható egyidejűleg?

Egy MOL Bubi bérlettel egyszerre akár 4 kerékpár használható. Egy MOL Bubi jeggyel egyszerre egy kerékpár használható. Egy felhasználó azonban egyszerre akár 4 jegyet is vásárolhat, tehát akár 4 kerékpárt is használhat. Ebben az esetben a jegy ára és a 25 000 forint előengedélyezési díj zárolása kerékpáronként értendő.

2.6. Ugyanoda kell visszavinni a kerékpárt, ahonnan felvették?

A kerékpárok bármelyik MOL Bubi gyűjtőállomáson felvehetők, illetve leadhatók. A MOL Bubi gyűjtőállomások elérhetőségét megtalálja a www.molbubi.bkk.hu weboldal nyitóoldalán, vagy pedig a díjmentesen letölthető MOL Bubi mobilalkalmazáson nézheti meg.

2.7. Mi a teendő, ha nincs szabad dokkolóállás a gyűjtőállomáson?

Ha a gyűjtőállomáson minden dokkolóállás foglalt, akkor a kerékpárhasználat a zöld színű extra támasznál is befejezhető. Ebben az esetben a kerékpárt az elektronikus lakattal a gyűjtőállomás melletti zöld extra támaszhoz vagy az extra támaszhoz rögzített MOL Bubi kerékpárhoz szükséges rögzíteni. Az extra támasz használata az alábbi videóban is megnézhető.

2.8. Mi a teendő, ha az extra támasz is telített?

Az extra támasz kapacitása gyakorlatilag korlátlan, hiszen az elektronikus lakat használatával egymáshoz zárhatók a MOL Bubi kerékpárok: egyszerűen csak át kell bújtatni a szomszédos MOL Bubi kerékpár vázán (esetleg kosarán). Az elektronikus lakatot egy másik elektronikus lakaton átbújtatni vagy a kerékpár saját kerekéhez rögzíteni, illetve az elektronikus lakat sodronyát egy másik sodronyhoz zárni szigorúan tilos! A kerékpárok egymáshoz rögzítését is szabályosan kell végezni úgy, hogy azok ne legyenek elmozdíthatók.

2.9. Hogyan működik az elektronikus lakat?

Az elektronikus lakat a MOL Bubi kerékpárok elején lévő csomagtartónál található. Alkalmazásával parkolni lehet a kerékpárokkal, vagy a zöld színű extra támasznál befejezhető a kerékpár használata.

A lakat kinyitásához először érintse meg a kerékpár hátulján található érzékelőt, majd adja meg a MOL Bubi közbringarendszer használatához kapott 6 számjegyű PIN-kódját, vagy érintse hozzá MOL Bubi kártyáját. Ekkor az elektronikus lakat kinyílik.

A nyitott elektronikus lakattal rögzítse szabályosan a kerékpárt úgy, hogy az ne legyen elmozdítható. Az elektronikus lakatot azonban soha ne helyezze a kerékpár saját kerekéhez, mert ekkor még elmozdítható!

A parkolás befejezésekor ismét érintse meg a kerékpár hátulján található érzékelőt, majd tegye hozzá MOL Bubi kártyáját, vagy üsse be 6 számjegyű PIN-kódját. Ekkor az elektronikus lakat kinyílik. Lakatolja ki a kerékpárt, az elektronikus lakatot zárja vissza a helyére, és máris folytathatja útját.

Amennyiben megtelt a gyűjtőállomás, a kerékpárhasználat a zöld színű extra támasznál is befejezhető. Nyomja meg a kerékpár hátulján található érzékelőt, majd érintse hozzá MOL Bubi kártyáját, vagy adja meg 6 számjegyű PIN-kódját. Ekkor az elektronikus lakat kinyílik. Nyissa ki az elektronikus lakatot, és szabályosan rögzítse vele a zöld színű extra támaszhoz a kerékpárt úgy, hogy az ne legyen elmozdítható. A lakatolást követő 10 másodpercen belül nyomja meg az OK gombot a kerékpár hátulján található érzékelőn, mert a rendszer csak így érzékeli, hogy a használatot befejezte. Figyelem! Amennyiben ezt a műveletsort kihagyja, a rendszer tovább számlálja a használati időt.

2.10. Mi a teendő, ha nincs kerékpár a gyűjtőállomáson?

A BKK éjjel-nappal figyeli a gyűjtőállomások telítettségét, és gondoskodik arról, hogy minden gyűjtőállomáson legyen elérhető kerékpár. A gyűjtőállomások aktuális telítettségéről és az elérhető szabad kerékpárok számáról a MOL Bubi mobilalkalmazáson vagy a molbubi.bkk.hu oldalon tájékozódhat.

2.11. Hogyan lehet felvenni a kerékpárt, ha nem reagál a kerékpár hátulján található érzékelő?

Ebben az esetben a gyűjtőállomáson található terminálon keresztül, vagy a MOL Bubi mobilalkalmazáson keresztül vehető fel a kerékpár.

2.12. Hogyan működik a sebességváltó?

A kerékpárok háromsebességes agyváltóval rendelkeznek. A sebességváltás helyes módja: a kormány jobb oldalán lévő markolatváltót a kiválasztott fokozatba kell tekerni a pedálozás pillanatnyi szüneteltetésével egy időben. Pedálozás közben nem működik a sebességváltás.

2.13. Hogyan állítható az ülésmagasság?

Az ülés magassága a nyeregvázcső tetején található gyorszár kioldásával állítható. Oldja ki az ülés alatti gyorszárat, majd a kerékpárt biztonságosan kitámasztva rögzítse a nyerget a megfelelő magasságban.

3. MOL Bubi termékekkel kapcsolatos információk

3.1. Mi a különbség a MOL Bubi jegy és bérlet között?

A MOL Bubi jeggyel rövid ideig (24 óra, 72 óra vagy 7 nap) férhet a kerékpárokhoz. Jegyvásárláskor a bankszámláján 25 000 forintot zárolnak. A MOL Bubi jegyet akkor javasoljuk, ha csak kipróbálná, vagy rövidebb ideig szeretné a kerékpárokat használni.

MOL Bubi bérlettel hosszabb ideig (egy hónap, negyedév, fél év, év) veheti igénybe a kerékpárokat, és nem zárolnak a bankszámláján előzetesen 25 000 forintot. MOL Bubi bérlet vásárlását akkor javasoljuk, ha rendszeresen és hosszabb ideig szeretné használni a MOL Bubit.

A MOL Bubi jegyekről, illetve bérletekről itt található bővebb információ.

3.2. Mi a MOL Bubi jegy?

A MOL Bubi jegy rövid távú (24 óra, 72 óra vagy 7 nap) hozzáférést biztosít a közbringarendszerhez. A jegy érvényességi ideje alatt a MOL Bubi kerékpárok használata az első 30 percben minden egyes alkalommal díjmentes. Ha 30 percen túl folyamatosan használja, már külön használati díjat is kell fizetnie, melynek összege a túlhasználat idejétől függően fokozatosan emelkedik.

Jegyvásárláskor a felhasználó bankszámláján – kerékpáronként – 25 000 forintot előzetesen zárolnak (előengedélyezési díj). A jegy érvényességi idejének lejártakor történik az elszámolás, amikor ebből az összegből levonják a megvásárolt jegy árát, az esetleges 30 percen túli kerékpárhasználat díját, valamint az áfás számla postázási költségét (amennyiben ez utóbbit előzetesen kérte). Az összeg felszabadítása a bankkártyát kibocsátó társaság vagy bank eljárásrendjének megfelelő időtartamon belül történik.

3.3. Hol vásárolható MOL Bubi jegy?

Jegyet az érintőképernyős terminálokkal rendelkező MOL Bubi gyűjtőállomásokon, a molbubi.bkk.hu weboldalon vagy az ingyenesen letölthető MOL Bubi mobilalkalmazáson keresztül lehet vásárolni.

3.4. 3.4 Mi a MOL Bubi bérlet?

A MOL Bubi bérlet hosszú távú (negyedév, fél év vagy év) hozzáférést biztosít a közbringarendszerhez. Érvényes bérlettel a MOL Bubi kerékpárok használata az első 30 percben minden egyes alkalommal díjmentes. 30 percen túli folyamatos használat esetén már külön használati díjat is kell fizetni, amelynek összege a túlhasználat idejétől függően fokozatosan emelkedik.

A MOL Bubi bérlet ára tartalmazza a 30 percen túli kerékpározásra felhasználható keretet: a negyedéves MOL Bubi bérlet 1000, a fél évre vásárolt MOL Bubi bérlet 3000, az éves MOL Bubi bérlet pedig 5000 forintot. A kedvezményes havi bérlet nem tartalmaz használati díjra fordítható keretet.

3.5. Hol vásárolható MOL Bubi bérlet?

MOL Bubi bérletet a molbubi.bkk.hu weboldalon, az ingyenesen letölthető MOL Bubi mobilalkalmazásban és a BKK Ügyfélközpontjaiban vásárolhat a regisztrációt követően, személyes szerződéskötés nem szükséges.

Amennyiben személyesen szeretné intézni MOL Bubi hozzáférését, továbbra is megteheti a BKK Ügyfélközpontjaiban.

3.6. Hogyan lehet a MOL Bubi jegyet, illetve a MOL Bubi bérletet kifizetni?

MOL Bubi jegyet kizárólag Visa, MasterCard vagy American Express bankkártyával lehet vásárolni az érintőképernyős terminálokon, a molbubi.bkk.hu honlapon vagy a MOL Bubi mobilalkalmazáson keresztül. A MOL Bubi bérlet ára a BKK Ügyfélközpontjaiban készpénzzel és bankkártyával is kiegyenlíthető. A molbubi.bkk.hu honlapon vagy a MOL Bubi mobilalkalmazáson keresztül a fentebb felsorolt bankkártyákkal fizethet. A vásárláskor elfogadott bankkártyák típusát a mindenkor hatályos MOL Bubi Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) írja le.

3.7. Igényelhető-e áfás számla a vásárlásról?

Az áfás számla kiállítására vonatkozó igényét jelezheti a honlapon vagy a MOL Bubi mobilalkalmazáson keresztül történő vásárláskor is. A számlát személyesen veheti át a BKK Ügyfélközpontjaiban, de kérhet postai kézbesítést is, melynek díját az Általános Szerződési Feltételek 1. számú MOL Bubi díjszabás melléklete tartalmazza. Amennyiben a honlapon vagy a MOL Bubi mobilalkalmazáson a vásárláskor nem igényelt áfás számlát, azt a BKK utólag nem tudja kiállítani.

A BKK Ügyfélközpontjaiban megvásárolt termékről (bérlet vagy kupon), illetve a megfizetett egyéb díjról minden esetben áfás számlát állítanak ki és adnak át.

A BKK a magánszemélyek részére forgalmazott MOL Bubi bérletekről kizárólag abban az esetben ad áfás számlát, ha azt a vásárló a saját nevére vagy egyéni vállalkozóként kéri.

Ha magánszemélyként nem természetes személy részére kéri az áfás számla kiállítását a MOL Bubi bérletről, akkor kizárólag a nem természetes személyek által igénybe vehető termékeket vásárolhatja meg.

A MOL Bubi gyűjtőállomásokon elhelyezett termináloknál áfás számla nem igényelhető. Áfás számla igénylésével kapcsolatban bővebb információ az ÁSZF-ben található.

3.8. Mi a teendő, ha a regisztrációkor véletlenül téves adatot rögzítettem, vagy megváltoztak az adataim?

A regisztrációkor megadott e-mail-cím, illetve kulcsszó a molbubi.bkk.hu honlapon, illetve a MOL Bubi mobilalkalmazáson keresztül elérhető Felhasználói fiókban változtatható meg. Más szerződéses adatot kizárólag a BKK Ügyfélközpontjaiban módosíthat.

3.9. Mi a MOL Bubi kártya?

A MOL Bubi kártya egy egyedi azonosítóval ellátott plasztikkártya, mellyel a MOL Bubi bérlettel rendelkezők könnyen és gyorsan használhatják a MOL Bubi közbringarendszert. Minden MOL Bubi bérletet vásárló az első kártyát díjmentesen igényelheti (azonnali átvétellel) személyesen, a BKK Ügyfélközpontjaiban.

3.10. Mit jelent az egyenleg?

A MOL Bubi bérletekhez tartozó egyenleg két részből áll. Minden MOL Bubi bérlet ára tartalmaz 30 percen túli kerékpározásra felhasználható keretet: a negyedéves MOL Bubi bérlet 1000, a féléves MOL Bubi bérlet 3000, az éves MOL Bubi bérlet pedig 5000 forintot. Az egyenleg másik részét a felhasználó tölti fel tetszőleges összeggel. Negatív egyenleggel a rendszert nem használhatja, csak a tartozás kiegyenlítése után.

3.11. Mi a teendő, ha az egyenleg lemerül?

A MOL Bubi bérlethez kapcsolódó egyenleget a molbubi.bkk.hu honlapon, a MOL Bubi mobilalkalmazáson keresztül, az érintőképernyős terminálokon, illetve személyesen a BKK Ügyfélközpontjaiban ellenőrizheti, és az ÁSZF 1. számú MOL Bubi díjszabás mellékletében meghatározott maximális egyenlegösszegig akár fel is töltheti. A rendszert negatív egyenleggel nem lehet használni, csak a tartozás kiegyenlítése után.

3.12. Mi történik az egyenleggel, ha lejár a MOL Bubi bérlet?

Minden MOL Bubi bérlet ára tartalmaz 30 percen túli kerékpározásra felhasználható keretet: a negyedéves 1000, a féléves 3000, az éves 5000 forint használati díjra felhasználhatót. A MOL Bubi bérlet lejártakor ez a 30 percen túli kerékpározásra felhasználható keret lenullázódik. Az ügyfélszámlára a felhasználó által feltöltött összegből rendelkezésre álló egyenlegen új bérletet vásárolhat, de visszaigényelheti személyesen, a BKK Ügyfélközpontjaiban.

3.13. Mit jelent a túlhasználati díj?

Érvényes jeggyel vagy bérlettel a MOL Bubi kerékpárok használata az első 30 percben minden egyes alkalommal díjmentes. 30 percen túli folyamatos használat esetén külön használati díjat is kell fizetni, melynek összege a túlhasználat idejétől függően fokozatosan emelkedik. A használati díjról bővebben itt olvasható.

3.14. Ha 30 percen belül leadom a kerékpárt az egyik gyűjtőállomáson, majd azonnal felveszek egy másikat, díjmentesen használhatom tovább?

Igen. Érvényes jeggyel vagy bérlettel a MOL Bubi kerékpárok használata az első 30 percben minden egyes alkalommal díjmentes. Ha 30 percen belül leadja a kerékpárt az egyik MOL Bubi gyűjtőállomáson, majd ezt követően felvesz egy másikat, akkor díjmentesen folytathatja útját (szintén maximum 30 percig).

3.15. Megosztható-e mással a közbringarendszerhez való hozzáférés?

A közbringarendszerhez való hozzáférés megosztása másokkal nem javasolt, hiszen a nem rendeltetésszerű használatból vagy más okból a kerékpárban, a gyűjtőállomásban, idegen vagyontárgyakban, valamint a más személyeknek a kölcsönbe vevő fél által okozott károkért a felelősség minden esetben a MOL Bubi bérlet tulajdonosát terheli.

4. Jegyvásárlással kapcsolatos tudnivalók

4.1. Eseti felhasználók hogyan használhatják a közbringarendszert?

Ha csak kipróbálná a MOL Bubit, vagy rövidebb ideig használná a kerékpárt, válasszon a jegyek közül, amelyeket könnyen megvásárolhat az érintőképernyős MOL Bubi termináloknál, a www.molbubi.bkk.hu weboldalon vagy a MOL Bubi mobilalkalmazás segítségével. MOL Bubi jegyek vásárlására a BKK Ügyfélközpontjaiban nincs lehetőség. A jegyekről bővebb információ a Díjszabás menüpontban olvasható.

4.2. Lehet-e egyszerre több különböző típusú MOL Bubi jegyet vásárolni?

Különböző típusú MOL Bubi jegyek egyidejű vásárlására nincs lehetőség. Kizárólag azonos típusú MOL Bubi jegyet lehet egy időben vásárolni. Egy felhasználó egyszerre 4 jegyet vásárolhat, tehát akár 4 kerékpárt is használhat. Ebben az esetben a jegy ára és a zárolandó 25 000 forint kerékpáronként fizetendő.

4.3. Mit jelent a zárolt összeg?

Jegyvásárláskor a felhasználó bankszámláján – kerékpáronként – 25 000 forintot előzetesen zárolnak. A jegy érvényességi idejének lejártakor – tehát 24 óra, 72 óra vagy 7 nap múlva – történik az elszámolás, amikor ebből az összegből levonják a megvásárolt jegy árát, a 30 percen túli kerékpárhasználat díját, valamint az áfás számla postázási költségét (amennyiben ez utóbbit előzetesen kérte). Az összeg felszabadítása a bankkártyát kibocsátó társaság vagy bank eljárásrendjétől függően, az általa meghatározott időtartamon belül történik.

Bérletvásárláskor nincs zárolt összeg.

5. Bérletvásárlással kapcsolatos tudnivalók magánszemélyek részére

5.1. Ki vásárolhat MOL Bubi bérletet?

Kizárólag a 14. életévüket betöltött, magyarországi lakóhellyel rendelkező magánszemélyek vásárolhatnak MOL Bubi bérletet és köthetnek a vásárlásához szükséges szerződést.

5.2. Milyen okmányok szükségesek a MOL Bubi bérlet vásárlásához magánszemélyeknek?

Semmilyen okmány nem szükséges a MOL Bubi bérlet vásárlásához. A regisztrációkor az Álltalános Szerződési Feltételekben meghatározott személyes adatokat kell megadnia.

5.3. Meddig érvényes a bérlet?

A bérletek érvényességi ideje a megvásárlást követően kezdődik, és 3, 6, illetve 12 hónap elteltével jár le. A bérlet érvényességét ellenőrizheti a molbubi.bkk.hu weboldalon a felhasználói fiókba bejelentkezve az Egyenleg menüpontban, vagy az ingyenesen letölthető MOL Bubi mobilalkalmazásban.

5.4. Mi a teendő, ha lejárt a bérlet érvényessége?

A bérlet érvényességének lejáratát követően vásárolhat új bérletet a molbubi.bkk.hu weboldalon és a MOL Bubi mobilalkalmazáson keresztül. Új bérletet csak abban az eseten tud vásárolni, ha a meglévő terméke már lejárt. Bérlethosszabbításra nincs lehetőség.

6. Bérletvásárlással kapcsolatos tudnivalók nem természetes személyek részére

6.1. Nem természetes személy is vásárolhat MOL Bubi jegyet és bérletet?

MOL Bubi jegyet kizárólag magánszemély vehet. MOL Bubi bérletet magánszemély és nem természetes személy is vásárolhat.

6.2. Nem természetes személyek hol és hogyan tudnak MOL Bubi bérletet vásárolni?

A nem természetes személyek a BKK Központi Ügyfélszolgálatán (1075 Budapest, Rumbach Sebestyén utca 19–21.) vásárolhatnak negyedéves, féléves vagy éves MOL Bubi bérletet. A szerződéskötés menete a választott fizetési módtól (készpénz, bankkártya, illetve átutalás) függ.

Amennyiben a cégjegyzésre jogosult képviselő vagy a meghatalmazott képviselő a helyszínen készpénzben vagy bankkártyával rendezi a MOL Bubi bérletek díját, a szerződéskötés a BKK Központi Ügyfélszolgálatán történik.

Ha a MOL Bubi bérletek díját a cégjegyzésre jogosult képviselő vagy a meghatalmazott képviselő átutalással szeretné kiegyenlíteni, a vásárlási igényt rögzítik a BKK Központi Ügyfélszolgálatán, majd a nem természetes személy részére megküldik a számlát. Egy szerződés megkötésével akár több MOL Bubi bérlet is igényelhető, azonban mindegyik bérletre vonatkozik, hogy egy összegben előre meg kell fizetni az ÁSZF 1. számú MOL Bubi díjszabás melléklete szerint a mindenkor érvényes bérletárat. A szerződéskötéssel kapcsolatos szabályozást a mindenkor hatályos ÁSZF tartalmazza.

6.3. Milyen okmányok szükségesek a nem természetes személyek MOL Bubi bérlet vásárlásához?

Nem természetes személyek a hatályos cégkivonatukkal (adott esetben alapító okirattal, alapszabállyal) és aláírási címpéldányuk bemutatásával köthetnek szerződést MOL Bubi bérletre. A szerződést a cégjegyzésre jogosult képviselő vagy meghatalmazottja egyaránt megkötheti a BKK Központi Ügyfélszolgálatán. Ha a cégjegyzésre jogosult képviselő nem személyesen, hanem meghatalmazottja útján köt szerződést, a szerződéskötéshez a cégjegyzésre jogosult képviselő által aláírt meghatalmazás is szükséges. A meghatalmazás annak a nevére kell, hogy szóljon, aki a jogi személy felhasználó nevében szerződéskötés céljából megjelenik, és kifejezetten a MOL Bubi használatához szükséges szerződés megkötésére kell feljogosítania a meghatalmazottat. A cégjegyzésre jogosult megjelent képviselő vagy meghatalmazott képviselő köteles a saját személyazonosságát a BKK Központi Ügyfélszolgálatán a szerződéskötés előtt igazolni. A szerződéskötéssel kapcsolatos bővebb információ az ÁSZF-ben olvasható.

7. Kuponvásárlással kapcsolatos tudnivalók

7.1. Mi a MOL Bubi kupon?

A MOL Bubi negyedéves, féléves és éves bérlet kupon formájában is megvásárolható, ajándékba adható.

7.2. Ki vásárolhat MOL Bubi kupont?

MOL Bubi kupont magánszemélyek és nem természetes személyek egyaránt vásárolhatnak.

7.3. Hol vásárolható MOL Bubi kupon?

A MOL Bubi bérletre váltható kupon megvásárlására a BKK Központi Ügyfélszolgálatán (1075 Budapest, Rumbach Sebestyén utca 19–21.) van lehetőség. A kuponok megvásárlására vonatkozó feltételekről a mindenkor hatályos ÁSZF rendelkezik.

7.4. Meddig érvényes a kupon?

A MOL Bubi kupont a kiállításától számított 3, 6 vagy 12 hónapon belül lehet beváltani MOL Bubi bérletre a BKK Ügyfélközpontjaiban. A beválthatóság időtartamát a kuponnal képviselt MOL Bubi bérlet típusa határozza meg. A kiváltott bérlet érvényességi ideje a szerződéskötést követő aktiválás időpontjában (nap, óra, perc) kezdődik, és 3, 6, illetve 12 hónap elteltével jár le.

7.5. Hogyan lehet beváltani a kupont?

A megvásárolt, egyedi azonosítóval ellátott kuponok nem névre szólnak, beváltásukra a BKK Ügyfélközpontjaiban a 14. életévüket betöltött, magyarországi lakóhellyel rendelkező személyek jogosultak. A MOL Bubi kupon beváltója hozzájárul ahhoz, hogy számára a BKK Zrt. az Adatkezelési tájékoztatóban foglalt feltételek szerint üzletszerzési célú üzeneteket küldjön. A kuponbeváltás feltételeiről a mindenkor hatályos ÁSZF rendelkezik.

8. Ha gond adódna

8.1. Nem tudok regisztrálni, mert a telefonszámmal vagy az e-mail-címmel már létezik felhasználói fiók. Mi a teendő?

Hívja a BKK Telefonos Ügyfélszolgálatát a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon, vagy keresse fel személyesen bármelyik BKK Ügyfélközpontot.

8.2. Mi történik, ha a regisztrációkor rossz e-mail-címet vagy telefonszámot adtam meg?

Amennyiben regisztrációját nem erősítette meg 24 órán belül, felhasználói fiókját automatikusan töröljük. Ezt követően ismét regisztrálhat a megfelelő telefonszámmal és / vagy a jó e-mail-címmel. Amennyiben gyorsabb ügyintézést szeretne, hívja fel a BKK Telefonos Ügyfélszolgálatát a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon, és kérje a hibás regisztrációja törlését.

8.3. Mi történik, ha a regisztrációt követően nem kaptam meg a megerősítő e-mailt?

Kérjük, nézze meg levelezőfiókja spammappáját. Ha ott sincs, kérheti az e-mail újraküldését a BKK Telefonos Ügyfélszolgálat +36 1 3 255 255-ös telefonszámán.

8.4. Már regisztrált ügyfélként van-e teendőm az online regisztrációval kapcsolatban?

Amennyiben korábban regisztrált rendszerünkbe, az első felhasználói fiókjába történő bejelentkezéskor, kérjük, adja meg a kért adatokat, ezenkívül nincs más tennivalója.

8.5. Nem tudom felvenni a kerékpárt. Mi a teendő?

Kérjük, próbáljon meg felvenni egy másik kerékpárt a kerékpár hátulján található érzékelő segítségével, a terminálnál vagy a MOL Bubi mobilalkalmazáson keresztül.

Ha nem jár sikerrel, lépjen be felhasználói fiókjába az érintőképernyős terminálon, a molbubi.bkk.hu oldalon, vagy a MOL Bubi mobilalkalmazáson keresztül, és ellenőrizze, hogy érvényes-e a terméke, valamint hogy a használati díjra fordítható egyenlege nem negatív-e.

Ha a felhasználói fiókja szerint érvényes termékkel rendelkezik, és az egyenlege sem negatív, kérjük, hívja a BKK Telefonos Ügyfélszolgálatát a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon.

8.6. Mit tegyek, ha használat közben meghibásodik a kerékpár?

Kérjük, hogy a meghibásodott kerékpárt vigye vissza a legközelebbi MOL Bubi gyűjtőállomásra, és jelentse be a hibát a Felhasználói fiókjában a molbubi.bkk.hu oldalon, vagy a MOL Bubi mobilalkalmazáson keresztül, vagy jelezze a hibát a BKK Telefonos Ügyfélszolgálatának a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon.

8.7. Mit tegyek, ha ellopták tőlem a használatban lévő kerékpárt?

A kerékpárért a használat teljes időtartama alatt a felhasználó a felelős. A kerékpárlopást azonnal jelentenie kell a BKK Telefonos Ügyfélszolgálatán, a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon.

8.8. Mit tegyek, ha ellopják, vagy elveszítem a MOL Bubi kártyát?

Az ellopott, elvesztett MOL Bubi kártyát a BKK Ügyfélközpontjaiban letilthatja, és ugyanitt igényelhet újat. A kártyacsere díját a mindenkor hatályos ÁSZF 1. számú MOL Bubi díjszabás melléklete tartalmazza.

A MOL Bubi közbringarendszer használható a regisztrációkor megadott mobiltelefonszámmal és a 6 számjegyű PIN-kóddal, vagy a MOL Bubi mobilalkalmazás segítségével, ezért amennyiben nem szeretne élni a kártya által biztosított kerékpárhasználat kényelmi funkciójával, elegendő, ha az elvesztett / ellopott kártyát letiltja a BKK Telefonos Ügyfélszolgálatán, a +36 1 255 255-ös telefonszámon vagy a BKK Ügyfélközpontjaiban. A kártya cseréjének igénylése nem kötelező.

A MOL Bubi kártya elvesztéséből és annak visszaélésszerű felhasználásából eredő károkért az a felhasználó a felelős, akinek az elvesztett MOL Bubi kártyát kiállították.

8.9. Hová fordulhatok, ha kérdésem van?

A MOL Bubi közbringarendszer használatával kapcsolatos összes információt megtalálja a molbubi.bkk.hu honlapon. Személyes segítségnyújtásért a BKK Ügyfélközpontok munkatársaihoz fordulhat.

Telefonon vagy online az alábbi elérhetőségeken kérhet segítséget a BKK Ügyfélszolgálatától:

8.10. Hol lehet hibát bejelenteni és/vagy panaszt tenni?

A hiba és/vagy a panasz jelezhető a MOL Bubi hibabejelentő rendszerében, amely a Felhasználói fiókból vagy a MOL Bubi mobilalkalmazáson keresztül érhető el. Ezenkívül a BKK Telefonos Ügyfélszolgálatán, a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon, illetve személyesen a BKK Ügyfélközpontjaiban, valamint a [email protected] e-mail-címen is bejelenthető a hiba vagy a probléma.

8.11. Mit kell tartalmaznia a hibabejelentésnek?

A hibabejelentésben – annak teljes körű kivizsgálhatósága érdekében – szerepeltetni szükséges a hibát bejelentő felhasználó regisztrációkor megadott mobiltelefonszámát és e-mail-címét, a meghibásodott kerékpár / eszköz azonosítóját, a hiba részletes leírását és – lehetőség szerint – a hibaészlelés pontos helyét és időpontját.

8.12. Az írásban jelzett panaszra hány napon belül várható válasz?

A fogyasztóvédelemről szóló (1997. évi CLV.) törvény szerint a panaszt – annak beérkezésétől számított – 30 napon belül válaszolja meg a BKK.

8.13. Van balesetbiztosítás a jegy vagy a bérlet árában?

A BKK a MOL Bubi közbringarendszert igénybe vevőkre nem köt általános utas- vagy baleset-biztosítást. Ugyanez igaz a harmadik félnek okozott károkkal kapcsolatos felelősségbiztosításra. Javasoljuk, hogyha valaki szükségét érzi, kössön egyéni biztosítást. A legtöbb bankkártyához kapcsolódik valamilyen típusú biztosítás, illetve a háztartási biztosítások is tartalmaznak felelősségbiztosítást. A felhasználó egyéb módon is biztosított lehet, amennyiben bármelyik klubtagsága biztosítási díjat is tartalmaz (pl. ha tagja a Magyar Kerékpárosklubnak, ahol a tagsági díj befizetési dátumát követő hónap 1. napjától él a biztosítása a kerékpáros-balesetekre, valamint rendelkezik károkozói felelősségbiztosítással is).